סדנא בטעם… דגים, בלוגרים ו"שף לבן" אחד (וכמובן, מתכון!)


יש ברמת גן מקום, שנקרא "סדנא בטעם". יש לציין, שם פשוט בול! הרי באמת, כל סדנא עם הטעמים שלה, אז במקום להמציא שמות מפוצצים, הרבה יותר הגיוני לומר "אני הולך לסדנא בטעם… ", ולהשלים את החסר בהתאם למה שהולך לקרות. ומדוע אני כותב על זה? כי השבוע יצא לי לבקר שם ולהיות חלק מסדנא בטעם דגים עם השף קובי פרסול, שף האתר "השף הלבן" של תנובה, אירוע שאירגן סתיו אדם, מי שמנהל את קבוצת ה"פייסבלוגר" בפייסבוק. השם של הסדנא היה "סדנת דגים מפולטים". לא הבנתי על מה מדובר עד שהגעתי לשם. הסדנא הייתה בחסות חברת "דגת הארץ" והמוצרים החדשים שלה – דגים טריים מפולטים, באריזה אטומה, מוכנים לשימוש, כמו שאומרים, מיידי!

אני חייב לומר, שהיה לי כיף לפגוש סוף סוף אישית אנשים שהכרתי עד כה רק כדמויות ווירטואליות בפייסבוק, והסדנא הזאת היתה, קודם כל, בילוי וחוויה. ומעבר לזה, אני התלהבתי מהקטע הזה של דג מפולט ומוכן לבישול, צליה, אפיה – כל מה שבא לכם, בעיקרון.

אז כמה מלים על הדגים. חברת "דגת הארץ" נמצאת בבעלות משותפת של מגדלי הדגים המובילים בארץ, וקו המוצרים החדש שלהם אותי אישית "קנה". למרות שאני, בתור אשדודי, רגיל לקנות את הדגים במקומות כמו "אחים ז'נו", ששם עושים בשבילך את כל העבודה, עדיין האפשרות לקנות את הדג בסופר, כבר מפולט וללא עצמות, חוסכת את הזמן והמאמץ של לנסוע במיוחד לחנות דגים ולחכות שם עד שיכינו את ההזמנה שלי.

על הסדנא ניצח השף קובי פרסול, הלא הוא ה"שף הלבן" של תנובה. הכנו מעדנים מכל המגוון של הדגים שמשווקת "דגת הארץ" – אמנון ברוטב עגבניות ופסטו איטלקי, בורי בעשבי תיבול ושמן זית בתנור, מוסר מאודה ברוטב ים תיכוני, אדמונית בטמפורה, חריימה מבייבי קרפ, פורל ברוטב פורטובלו, שמנת ויין לבן… יחד עם שירה (מהבלוג של שירה), השותפה שלי לשולחן העבודה בסדנא, הכנו פילה באס בפנקו וטימין, שהוגש עם לימון כבוש, שהכין סתיו, מתכון שאני ארדוף אחריו עד שייכנע וייגלה את הסוד שלו :). כאן אפשר להוריד את המתכון של הדג (קובץ PDF).

את התמונות של הסדנא עם כל הקטעים המצחיקים והכייפיים אפשר למצוא בדף הפייסבוק של קבוצת הפייסבלוגר.

וזה הזמן לספר על המנה שהכנתי מהדג הטרי של "דגת הארץ", ברוח בלוג ה-BBQ שלי. אני מציג לכם  פילה אמנון על הפלאנצ'ה עם ריבת בצל סגול.

נצטרך:

  • 1 אריזה של פילה אמנון של "דגת הארץ" (או פשוט 2-3 פילטים של אמנון 🙂 )
  • 1/4 חבילה (25 גרם) חמאה
  • מלח גס
  • פלפל שחור גרוס

ולריבת בצל סגול:

  • 1/4 חבילה (25 גרם) חמאה
  • 2 בצלים סגולים בינוניים
  • 2/3 כוס חומץ בלזמי
  • 1/3 כוס יין אדום יבש
  • 3-4 כפות דבש
  • מלח גס
  • פלפל שחור גרוס

ריבת הבצל הזאת קלה מאוד להכנה, ונשמרת במקרר יפה מאוד לתקופה של כמה שבועות. אז תוכלו להכין מראש ופשוט לחמם לכם כל פעם קצת. אז נתחיל!

הכנות ראשויות – אין יותר פשוט מזה. את הבצלים פשוט חותכים לחצאים ופורסים לפרוסות מאוד דקות. זהו!

הבישול – פה זה טיפה מסתבך. ממיסים חמאה במחבת כבדה, ומאדים את הבצל 2-3 דקות עד שהוא מתרכך. חשוב לא לתת לו להזהיב. רק שיתרכך. עכשיו אפשר להוסיף את החומץ הבלזמי, היין, קורט מלח גס ופלפל שחור גרוס והדבש, לערבב טוב, להביא לרתיחה חזקה, ולהנמיך את האש. מרגע זה – הריבה נכנסת לבישול איטי של 35-40 דקות על אש נמוכה. אנחנו רוצים שכל הנוזלים ייספגו בבצל, ושהבצל יתקרמל וייתן לנו את הטעם המתקתק העשיר שלו. אל תשכחו גם לערבב מדי פעם, כדי שהבצל לא יישרף או יידבק.

הריבה מוכנה כשכל הנוזלים נספגו והמרקם שלה "ריבתי" :). מורידים אותה מהאש, מעבירים לצנצנת או קופסה אטומה וזה נשמר מצוין לכמה שבועות במקרר.

את הדג פשוט נטגן על פלאנצ'ה (נו טוב, גם מחבת תעשה את העבודה 🙂 ), על חמאה מומסת,  כ-2-3 דקות מכל צד, ומתחילים כמובן מהצד של העור, כדי שיהיה קריספי. זהו!

בתאבון!

6 תגובות על “סדנא בטעם… דגים, בלוגרים ו"שף לבן" אחד (וכמובן, מתכון!)

  1. סתיו אדם הגיב:

    אני שמח שהכרנו ועוד בכזה אירוע שווה …. 🙂
    תודה על ההשתתפות ועל כול המסביב אני מניח שעוד נפגש מסביב לגריל ….

  2. שוש חזן גרינברג הגיב:

    דגים הם דבר בריא, קל, טעים ומתאים לכולם. טוב לגלות שיש דגים שכבר מגיעים נקיים ומפולטים, רק לזרוק לסיר/ תנור/גריל וזהו. פשוט ומהיר. (ובלי ריח של דגים!!)

  3. שחר הגיב:

    שמחתי לארח את כולכם בסדנא בטעם, היה בהחלט "בטעם" 🙂

  4. שמרית הגיב:

    מעולים ונוחים לעבודה, סיבה טובה להתחיל לאכול דגים באופן קבוע.
    שמחתי להכיר ותודה על המתכון המהיר 🙂

  5. […] בבלוג דם ואש ותמרות עשן של אדי אפשר למצוא גם את המתכון לפילה בס בפנקו ותימין של קובי, כמו גם מתכון מקורי של אדי לפילה אמנון על הפלנצ'ה בליווי ריבת בצל – נראה מבטיח ביותר! […]

כתיבת תגובה